tisdag 15 maj 2012

Stå upp mot sharia - det gör dig inte till islamofob! - av Ingrid Carlqvist

Stå upp mot sharia - det gör dig inte till islamofob! - av Ingrid Carlqvist
Mycket bra skrivet på Sourze av Ingrid Carlqvist och Bahareh Andersson:
"Det är hög tid att ni vaknar nu, svenska politiker och journalister. Våga se sanningen i vitögat och stå upp mot medeltida hedersvärderingar och sharialagar!
 
Ännu en ung kvinna i Sverige har fallit offer för hederskulturen. 19-åriga Marias kurdiska familj bestämde att hon var en hora som måste dö för att rädda familjens "heder", och som det ser ut beslöt sig släkten för att Marias 16-årige lillebror skulle utföra det brutala dådet. Två liv har offrats i hederns namn - både Marias och broderns.

Dådet i Landskrona måste leda till en förändring av den svenska debatten. Vi måste fördöma de omänskliga värderingar som gör att människor mitt ibland oss mördar sina egna barn. Det duger inte att fortsätta huka för islamisterna och medeltidsprofeterna som använder sig av "rasistkortet" för att slippa göra upp med sin gamla kultur. Det är hög tid att kräva av dem att om de vill leva i Sverige så måste de acceptera att här har alla ungdomar rätt att välja sina egna liv och sina egna pojk- och flickvänner.
[...] 

När jag gifte mig med en svensk, kristen man fick jag höra att jag var en dålig muslim som smutsade ner islam. Jag fick till och med ta emot dödshot av svenska islamister. Sakta men säkert började det gå upp för mig att islamisternas religiösa krav inskränker svenskarnas frihetsrättigheter och att den svenska kulturrelativismen tillåter detta."
.

Inga kommentarer: